Vi använder cookies för att göra din upplevelse bättre. För att följa det nya direktivet om e-integritet, behöver vi be om ditt medgivande att sätta cookies. Läs mer.
Ofta ställda frågor
Retur & Reklamation
Hur gör jag en retur eller reklamation? (Webbshopen)
- Kontakta kundtjänst med ordernummer och information, vi återkommer då till er så snart som möjligt.
Hur gör jag en retur eller reklamation? (Butik)
- Kontakta butiken eller kom förbi, glöm inte kvitto.
Orderfrågor
Var är min beställning? (Webbshopen)
- När er beställning skickats går det ut en leveransbekräftelse till angiven e-postadress inkl. ett spårningsnummer.
- Spårningsnumret används för att spåra sändningen hos Schenker (Ni skickas vidare till Schenker).
- Har ni inte fått någon leveransbekräftelse till e-postadressen ni angav vid beställning kan ni kontakta kundtjänst.
- Vissa produkter har längre leveranstid än andra, vänligen kontrollera aktuell produktsida eller kontakta kundtjänst så hjälper vi er.
Var är min beställning? (Butik)
- Kontakta butiken det gäller eller kom förbi så hjälper vi er.
Produktinformation
Jag söker efter en viss produkt, har ni den?
- Vi jobbar aktivt med att uppdatera produktkatalogen, hittar ni inte det ni söker kan ni kontakta kundtjänst eller någon av våra butiker.
- Vi har (eller kan skaffa) väldigt många produkter som inte finns aktiva på webbshopen.
Hur vet jag om något finns på lager i era butiker?
- På varje produktsida finns det en yta där det står "Hämta i butik (lagerstatus)" och där går det att kontrollera om aktuell artikel finns på lager i butikerna.
- Denna funktion hämtar aktuell lagerstatus från vald butik och gör det möjligt att reservera en produkt i den butiken.
- Om något inte finns på lager enligt lagerstatus rekommenderar vi er att kontakta vald butik.
Andra frågor
Var finns era fysiska butiker?
- Ni hittar information och kontaktuppgifter till våra butiker här -> Våra butiker
Vi har handlat i en av era fysiska butiker och behöver fakturakopia, var vänder vi oss?
- Har ni frågor för köp gjorda genom våra fysiska butiker kan ni kontakta ekonomiavdelningen direkt på ekonomi@laitis.se.
- Gäller det en beställning gjord via webbshopen kan ni kontakta kundtjänst så hjälper vi er.
Skulle det vara något annat ni funderar över är ni varmt välkomna att kontakta våra butiker eller kundtjänst.
Det går såklart bra att kontakta oss genom den röda meddelande-knappen nere till höger också.